Blog

Obiektowość - klasa, pole, metoda, obiekt

Obiektowość – klasa, pole, metoda, obiekt

Obiektowość jest jednym z paradygmatów programowania (sposobów programowania), który ułatwia pisanie oraz utrzymanie rozbudowanych programów. Podstawowym elementem tego paradygmatu jest ...
Czytaj Dalej
tablice w javie

Tablice w Javie – przechowywanie zbioru wartości

Do przechowywania wielu wartości w Javie, możemy wykorzystać tablice. W tym artykule dowiesz się jak stworzyć tablicę jedno i dwu ...
Czytaj Dalej
pętla for java

Pętla for w języku Java

Jedną z instrukcji iteracyjnych w języku Java, jest pętla for. Instrukcje iteracyjne pozwalają powtarzać określony kawałek kodu wielokrotnie. W Javie ...
Czytaj Dalej
Instrukcja warunkowa if

Instrukcja warunkowa – IF

W tym artykule poznasz instrukcje warunkowe w Javie. Jest to mechanizm, który pozwala wpływać na to, czy dany fragment kodu ...
Czytaj Dalej
Scanner, wprowadzanie danych z klawiatury.

Scanner, wprowadzanie danych z klawiatury.

W tym artykule dowiesz się, jak w języku Java wprowadzać dane do programu z klawiatury, przy pomocy klasy Scanner. Dzięki ...
Czytaj Dalej
Pierwszy program, sprawdź ile znaków jest w tekście.

Pierwszy program – zlicz ile znaków, jest w tekście.

Napiszemy program, który dla podanego tekstu, odpowie na pytanie "ile jest znaków w tekście?". Nie chciałem, aby było to standardowe ...
Czytaj Dalej
Przygotowanie środowiska do pracy z Javą.

Przygotowanie środowiska do pracy z Javą.

Java jest językiem, z którym można szybko wystartować, lecz nie aż tak szybko, jak chociażby z HTML. Poniżej opiszę, w ...
Czytaj Dalej